Facebook Twitter Pinterest email tisk

Recepty s rajčaty - rajčata a zdraví

Rajčata a zdraví

Rajčata, zejména ta v syrovém stavu, jsou tak součástí mnoha diet, především u cukrovky, onemocnění trávicího traktu, srdce, cév a krevního oběhu. Ukrývají v sobě z hlediska výživy spoustu vitamínů a látek blahodárných pro lidský organismus. Zralé rajče obsahuje 91,7–96,7 % vody. Obsah sušiny, jejíž podstatnou složku tvoří sacharidy, je 3,3–8,3 %, přičemž asi desetina připadá na sacharózu, zbytek tvoří glukóza a fruktóza. Nutriční obsah rajčat je vysoký díky přítomnosti důležitých vitamínů C, E, provitamínu A (především β-karotenu), vitamínu B (B1, B2, B6), minerálních látek, jako je železo, draslík, vápník a fosfor, aminokyselin, vlákniny, lykopenu. Největší předností rajčat je, že obsahují právě zmiňovaný lykopen, který patří mezi silné antioxidanty.

Proto neváhejte a konzumujte rajčata v jakékoliv podobě – a můžete využít i našich rad pro jejich zpracování.

Zdroj: Recepty s rajčaty
Zveřejněno: 16.6.2014



SiteMAP